۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۶۳۴۶۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دانشگاه مرکز تخصص ها است/ علم باید بر سیاست غلبه داشته باشد 

دانشگاه مرکز تخصص ها است/ علم باید بر سیاست غلبه داشته باشد 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر علم محوری در دانشگاه ها گفت: باید نگاه تخصصی و علمی در دانشگاه بر سیاسی کاری ها غلبه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در دیدار با جمعی مسئولان، اساتید دانشگاه های استان و تشکل های دانشجویی گفت: آرزوی آرمانی ما این است که در خیلی جا‌ها بویژه دانشگاه‌ها، سیاست بر علم غلبه نکند؛ ولی متأسفانه این امر تا کنون محقق نشده است.

وی افزود: هر دولتی که سر کار می‌آید، تغییرات مفصلی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی ایجاد می‌کند؛ در حالیکه کار‌های علمی خدشه بردار نیست و امیدواریم در دولت جدید چنین تغییراتی را شاهد نباشیم و دانشگاه‌ها به اهداف و برنامه‌های دراز مدت خود بپردازند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دانشگاه مرکز تخصص هاست و نباید افراد غیر متخصص در امور دانشگاه‌ها دخالت کنند که باعث اختلاف شود؛ در حالیکه در دانشگاه، رهبر معظم انقلاب نماینده دارند و رؤسای دانشگاه‌ها باید رهنمود‌های رهبری را با کمک این نماینده‌ها در دانشگاه‌ها پیاده کنند‌.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل افزود: گاهی دیده می‌شود در دانشگاه‌ها تفکرات عوامانه رخنه کرده است؛ بویژه در برخی مراسم که زیبنده محیط علمی دانشگاه‌ها نیست و باید جلوی آن گرفته شود و همچنین باید بین گروه‌های مختلف دانشگاهی هم افزایی در پیشبرد اهداف ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها این است که در عین اجرای سیاست‌های دانشگاه، دانشجویان را نیز راضی و تفکر مردم را نسبت به علم و عالم مثبت نگه دارند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات